Druk etykiet

Etykieta na dobre wkradła się w życie konsumentów. W erze kolorowych opakowań ciągle napotkać można coraz to nowe pomysły na przyciągnięcie uwagi klienta. Etykieta posiada w tym względzie dwie podstawowe funkcje, Pierwszą z nich jest nic innego jak funkcja informacyjna. Ma ona sugerować klientowi informacje odnośnie tego co znajduje się w danym opakowaniu. Druga zaś funkcja znacznie ważniejsza z punktu widzenia firmy to funkcja reklamowa. Etykieta musi przyciągnąć uwagę klienta. I musi zrobić to w sposób, który wyróżni produkt na tle konkurencji.
	drukarki do etykiet kolorowych

Jedna z marek z białym napisem na czerwonym tle słusznie zauważyła, że czerwień to kolor kojarzony z aktywnością, działaniem. Ponadto kolor ten wzbudza apetyt i na dodatek wyróżnia w krzykliwy sposób puszkę na tle produktów konkurencji. Znacznie inaczej jest w branży piwowarskiej gdzie etykiety mniej popularnych, gorzej sprzedawanych marek sprzedają swoje produkty pod etykietami, które coraz bardziej upodobniają się do oryginału. Nie jest to błąd z ich strony. Etykieta ma za zadanie wzbudzić w kliencie pożądany wachlarz emocji, który zmotywuje go do wzięcia produktu do ręki chociażby po to by mu się przyjrzeć. Jeśli klient poświęci choć cząstkę swojej energii oraz czasu danemu przedmiotowi to jest wysoce prawdopodobne, że dokona zakupu. Nikt nie lubi przecież marnować czasu/.

Ponadto zwykła etykieta, która jest tak na prawdę materiałem samoprzylepnym z kolorowym nadrukiem jest w stanie sprawić, że klient wróci jeszcze po ten produkt do sklepu. Klient utożsamia bowiem produkty z ich wyglądem i wrażeniem wizualnym, Często nawet zapominając nazwy produktu niejeden z nas błądził i wędrował po regałach sklepowych w poszukiwaniu etykiety, która w jakiś sposób zapamiętaliśmy mimo, że nazwa nam umknęła. Etykieta jest zatem w stanie nie tylko przyciągnąć uwagę ale również związać klienta z produktem w dłuższą interakcję wyrabiając w ten sposób coś w rodzaju wierności marce. Drukarki do etykiet kolorowych zrewolucjonizowały współczesne podejście do marketingu.